Back to top

Webout Digital Marketing | Κατασκευή Ιστοσελίδων | Google Partners

  /  Μάρκετινγκ   /  Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς μέσα από τα Google Trends
webout google trends katanalotiki simperifora

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς μέσα από τα Google Trends

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς μέσα από τα Google Trends

Τι δείχνουν τα Trends της Google για την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς κατά την διάρκεια της πανδημίας και πως αυτό θα επιφέρει αλλαγές σε παγκόσμια κλίμακα;
Η πανδημία έχει επιταχύνει τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, δημιουργώντας νέες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Παρακάτω, θα δούμε τις μεγαλύτερες αλλαγές που προκλήθηκαν στην συμπεριφορά των καταναλωτών και πως μπορεί η επιχείρησή σας να προσαρμοστεί με τα νέα δεδομένα και να μην χάσετε την επικοινωνία με τους πελάτες ή το κοινό σας.

 

Τι έχουν ανάγκη περισσότερο οι καταναλωτές όλη αυτήν την περίοδο;

1. Πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο – Οι καταναλωτές έχουν την ανάγκη για άμεση ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να μένουν ενημερωμένοι με οδηγίες και νέες πληροφορίες.

2. Ψηφιακές Καινοτομίες για άμεσες και μεταβαλλόμενες ανάγκες.

3. Εποχιακές αναζητήσεις, οι οποίες αυξάνουν τη ζήτηση προϊόντων.

 

 

A. Πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο

Η πανδημία δεν έχει τελειώσει και πιθανότατα θα μας ταλαιπωρεί για καιρό ακόμη. Σε πολλές χώρες, ανάλογα τα κρούσματα και την πληρότητα των ΜΕΘ, οι κυβερνητικές καθοδηγήσεις συνεχίζουν να αλλάζουν σε σχεδόν εβδομαδιαία βάση εάν όχι καθημερινή σε κάποιες περιπτώσεις. Καθώς μπορεί να είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους να παρακολουθούν τους τελευταίους κανόνες και πληροφορίες, βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον αναζήτησης για δοκιμαστικές ερωτήσεις στην Google όπως “πρέπει να” και τι “τι να κάνετε όταν” και “πως μπορώ να ελέγξω».
Ένα άλλο είδος ερωτήσεων που σημείωσε αύξηση κατά την διάρκεια της πανδημίας και των καθολικών lockdown ήταν ερωτήσεις που σχετίζονται με την εύρεση αγαθών σε κοντινή ακτίνα ή πρακτικής φύσεως ερωτήματα.

Παραδείγματα ερωτημάτων:
Για παράδειγμα, το Google Trends δείχνει αύξηση του ενδιαφέροντος αναζήτησης για “που να φάτε” στην Ισπανία, “που να αγοράσετε” στην Τουρκία, “Τράπεζες κοντά μου” και “Τραπεζικές συναλλαγές” στην Ιταλία, “Υπηρεσίες καθαρισμού” στο Ηνωμένο Βασίλειο, “Μαθήματα κοντά μου” στην Νότια Αφρική και “πως να καταργήσετε” στη Γαλλία.
Επιπλέον, καθώς οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να υποστηρίζουν τις μικρές επιχειρήσεις, τους μαθητές και τις πιο ασθενείς οικονομικά οικογένειες, ο κόσμος αναζητά στο διαδίκτυο τις τελευταίες πληροφορίες οικονομικής βοήθειας σε πραγματικό χρόνο.

 

B. Ψηφιακές Καινοτομίες για άμεσες και μεταβαλλόμενες ανάγκες

Με τις συνεχείς αλλαγές σε ότι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει, ο κόσμος αναζητεί εναλλακτικούς τρόπους για να τους βοηθήσουν στις άμεσες ανάγκες τους. Σε όλη την πανδημία έχει παρατηρηθεί μια επιτάχυνση της ψηφιακής υιοθέτησης των καταναλωτών και αυτή η τάση συνεχίζεται μέχρι σήμερα με ένα πρόσθετο ενδιαφέρον για ψηφιακές καινοτομίες που μπορούν να κάνουν τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη και να απομακρύνουν την περιττή επαφή με ξένους.
Πράγματα που μπορούν να γίνουν στο διαδίκτυο ή με την βοήθεια της τεχνολογίας, μετατοπίζονται σε ψηφιακά. Για παράδειγμα, οι αναζητήσεις για “σχολείο εικονικής πραγματικότητας” στο Βέλγιο και “Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο” στην Κένυα αποτελούσαν δυναμικές αναζητήσεις μέσα στο lockdown.
Το Google Trends δείχνει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον αναζήτησης για διαδικτυακά βιβλιοπωλεία. Επίσης, υπάρχει αυξημένη αναζήτηση των όρων για τεχνολογίες σάρωσης “Κωδικοί QR”. Όσον αφορά τις τεχνολογικές καινοτομίες που βοηθούν τους καταναλωτές, αναζητούνται όλο και περισσότερες εφαρμογές για την ανίχνευση κυβερνητικών υπηρεσιών.

 

Γ. Εποχιακές αναζητήσεις, οι οποίες αυξάνουν τη ζήτηση προϊόντων

Κατά την διάρκεια της πανδημίας έχουμε δει, όπως είναι φυσιολογικό, να επικεντρώνεται σε διαφορετικά θέματα. Αυτό είναι φυσικό επακόλουθο καθώς οι άνθρωποι προσαρμόζουν την ζωή τους στις νέες εργασιακές, κοινωνικές και μαθησιακές καταστάσεις. Καθώς οι καταναλωτές έχουν δημιουργήσει νέες ρουτίνες, βλέπουμε τη ζήτηση να αυξάνεται ξανά για εποχιακές αναζητήσεις.
Τέλος, ενώ πολλές κυκλοφορίες μεγάλων ταινιών, παιχνιδιών και καταναλωτικών ηλεκτρονικών καθυστέρησαν κατά την έναρξη της πανδημίας, οι καταναλωτές δείχνουν πάλι έντονο ενδιαφέρον για αυτούς τους κλάδους. Οι αναζητήσεις για ημερομηνίες κυκλοφορίας, παιχνιδιών, ταινιών, τεχνολογικών προϊόντων και ηλεκτρονικών ειδών αυξήθηκαν κατά κόρον.

 

 

Ετοιμαστείτε για το επόμενο Βήμα

Οι αναζητήσεις φέτος στην Google μας έχουν δείξει ότι οι συμπεριφορές και οι ανάγκες των καταναλωτών συνεχίζουν να αλλάζουν με ταχύ ρυθμό. Μπορεί να έχουμε στοιχεία για τις τάσεις αλλά ο δρόμος στο μέλλον παραμένει αβέβαιος. Εάν οι επιχειρήσεις πρέπει συνεχώς να προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα και να αντιδρούν στις αλλεπάλληλες αλλαγές, πως θα είναι σε θέση να αναπτύξουν μια στρατηγική εστίαση για μακροπρόθεσμη ανάκαμψη και ανάπτυξη;
Παρακάτω θα δούμε 4 βασικούς τομείς στους οποίους μπορείτε να δραστηριοποιηθείτε ώστε να είστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα:

 

1. Να έχετε άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες και να κατανοείται τις αλλαγές των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας το Google Trends και άλλα κέντρα καταναλωτικών πληροφοριών.
2. Να είστε ευέλικτοι και να ανταποκρίνεστε στις μεταβαλλόμενες ανάγκες σε πραγματικό χρόνο και κλίμακα.
3. Να βασίζεστε σε πραγματικά δεδομένα για την δημιουργία των στρατηγικών σας ώστε να εμφανίζεται τις σωστές πληροφορίες την κατάλληλη στιγμή στο κοινό σας.

 

 

Ως επιχειρηματίες προσπαθούμε να παραμένουμε πάντα στην κορυφή των καταναλωτών και να προσφέρουμε τις πιο χρήσιμες εμπειρίες και προϊόντα. Μπορεί να φαίνεται τρομακτικό να το επιδιώξετε αυτό τώρα, ειδικά σε μια τέτοια εποχή αλλαγής, αλλά ακολουθώντας αυτές τις τέσσερις αρχές θα σας επιστρέψει να εργαστείτε για την ανάπτυξη και την ανάκαμψη της επιχείρησής σας.

 

Πηγή: Google Trends

Follow us

Copyright © 2020, Webout. All Rights Reserved